بسته بندی پنجره دار

بسته بندی پنجره دار یک بسته بندی ترکیبی و روشی خلاقانه برای نمایش محصول است که با ترکیب مقوا و پلاستیک شفاف(پت، پی وی سی و …) ساخته می‌شود و به مشتریان اجازه می‌دهد تا محصول درون بسته بندی را ببینند.

این نوع بسته‌بندی برای بسته بندی محصولاتی از قبیل محصولات فانتزی، اقلام خوراکی، لوازم آرایشی-بهداشتی، اسباب بازی و … استفاده می‌شود.

بسته بندی پنجره‌دار به مشتری این امکان را می‌دهد تا ببیند واقعا چه چیزی می‌خرد و همچنین به تولید کنندگان کمک می‌کند تا فروش خود را افزایش دهند، اعتماد مشتری را جلب و تقویت کنند و یک تصویر خوب از برند خود به نمایش بگذارند.

در این مقاله ما میخواهیم مروری بر بسته بندی پنجره دار داشته باشیم و از زوایای مختلفی مانند طراحی، مزایای کلیدی و کاربرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بسته بندی پنجره‌دار یا پنجره‌ای

بسته‌بندی پنجره‌دار معمولا جعبه‌ای است که از مقوای SBS و گاهی مقوای ضخیم‌تر و یک پلاستیک شفاف که به عنوان پنجره روی جعبه یا درون جعبه تعبیه شده است، تشکیل شده است.

این نوع بسته بندی به جای اینکه مصرف کننده را ملزم به تکیه بر تصاویر و نوشتار چاپ شده روی بسته‌بندی کند، خود محصول را به نمایش می‌گذارد.

این امر یک مزیت فوق‌العاده در بسته‌بندی محصول به شمار می‌آید و باعث می‌شود مشتری یک خرید تعاملی و جذاب‌تری را تجربه کند، و همچنین احتمال خرید را نیز افزایش می‌دهد.

با کاهش مقدار پلاستیک مورد استفاده در این بسته‌بندی، می‌توان گفت بسته‌بندی پنجره‌دار یک گزینه سازگار با محیط زیست برای شرکت‌هایی که قصد دارند استفاده از پلاستیک را به حداقل برسانند، می‌باشد.

البته ناگفته نماند در برخی از این بسته‌بندی‌ها ممکن است به درخواست مشتری برای پوشش و نگه داشتن محصول از استند وکیومی داخل جعبه استفاده شود، که این مورد استفاده از پلاستیک را افزایش می‌دهد.

انواع بسته‌بندی پنجره‌دار

صنایع وکیوم فرمینگ آرارات در زمینه تولید بسته‌بندی‌های وکیوم فرمینگ و جعبه ‌های طلقی(دایکات) فعالیت دارد. بر همین اساس بسته‌بندی‌های پنجره‌دار ما شامل موارد زیر است:

  • بسته‌بندی ترکیبی مقوایی-وکیومی: این بسته بندی شامل یک جعبه مقوایی است که دارای پنجره است، برای پوشش پنجره از یک قطعه وکیومی استفاده میشود که هم محصول را دربر میگیرد و هم پنجره را پوشش می‌دهد. البته در برخی مواقع بصورت جداگانه از یک استند وکیومی داخل جعبه استفاده می‌شود و برای پوشش پنجره نیز از یک قطعه طلق استفاده می‌شود.
بسته بندی پنجره دار - وکیوم فرمینگ استند شکلات
بسته بندی پنجره دار – وکیوم فرمینگ استند شکلات
بسته بندی پنجره دار - وکیوم فرمینگ استند شکلات
بسته بندی پنجره دار – وکیوم فرمینگ استند شکلات
  • بسته بندی مقوایی-طلقی: این بسته‌بندی نیز شامل یک جعبه مقوایی است با این تفاوت که برای پوشش پنجره از یک قطعه طلقی مسطح استفاده می‌شود.
  • بسته بندی طلقی یا دایکات: بسته‌بندی دایکات تماما از طلق تشکیل شده و در شکل‌های مختلفی می‌توان تولید نمود. در این بسته‌بندی می‌توان از چاپ استفاده نمود و به نوعی شکل پنجره نیز با طرح چاپی مشخص می‌شود. نکته‌ای که در این بسته‌بندی وجود دارد میزان استفاده از پلاستیک در آن نسبت به موارد قبلی زیاد است.
جعبه طلقی پنجره دار
جعبه طلقی پنجره دار
جعبه طلقی پنجره دار
جعبه طلقی پنجره دار

ملاحظات و مزایای بسته‌بندی پنجره‌دار

طراحی خوب و مناسب یک بسته‌بندی، برای جلب توجه مشتری و ایجاد تصور مثبت از محصول و برند، جز ضروریات در تبلیغات است. فاکتور‌های کلیدی که باید هنگام طراحی بسته‌بندی پنجره‌دار به آن توجه شود، عبارتند از:

  • اندازه پنجره: اندازه پنجره بر ضخامت و سایز پلاستیک مورد استفاده در بسته‌بندی تاثیر می‌گذارد. اصولاً پنجره‌های بزرگتر به پوشش‌های پلاستیکی ضخیم‌تر و بادوام‌تر نیاز دارند، در حالی که مواد نازک‌تر و انعطاف‌پذیرتر برای پنجره‌های کوچک کافی هستند. بسته‌بندی پنجره‌دار پانوراما و سه طرف دارای ترکیبی ساختارمند هستند و ممکن است به ورق پلاستیکی با ضخامت بالاتر نیاز داشته باشند، اما گاهی برای پنجره‌های کوچک و یا بسیار کوچک از مواد نازک سلولزی استفاده می‌شود.
  • قابلیت مشاهده محصول: پنجره باید به درستی بر روی جعبه بسته‌بندی قرار گیرد تا امکان مشاهده سریع و آسان محصول برای مشتری فراهم شود. هنگام طراحی بسته‌بندی، توجه به موقعیت محصول نسبت به پنجره و چگونگی ارتقا بهترین ویژگی‌های فروش آن مهم است و باید در نظر گرفته شود، برای مثال ممکن است محصول بر روی یک پایه یا استند وکیومی قرار گرفته باشد، بنابراین نیازی به نشان دادن آن پایه وجود ندارد. پنجره‌ها می‌توانند بصورت نامنظم بر روی بسته بندی قرار بگیرند تا محتویات را نشان دهند و یا فضایی برای برند سازی ایجاد کنند.
  • تزئین: ایجاد برجستگی، هات استامپ(فویل استامپ)، چاپ (سیلک و افست) و فرآیند‌های دیگر می‌توانند نقاط تزئینی به طراحی بسته‌بندی افزوده و احساس و زیبایی مطلوبی از برند شما به مشتری انتقال دهند.

مزایا

بسته‌بندی پنجره‌دار وقتی به طور مناسب و ایده‌آل طراحی و ساخته شود، می‌تواند مزایای زیر را به ارمغان بیاورد:

  • افزایش اعتماد مشتری: این نوع بسته‌بندی با نمایش مستقیم محصول واقعی، به ایجاد یک حس اعتماد قوی بین فروشنده و مشتری کمک می‌کند.
  • تقویت ارزش درک شده محصول: قابل مشاهده بودن محصول، ارزش درک شده مشتری از محصول را با انتقال پیام «فروشنده چیزی برای پنهان کردن ندارد» بهبود می‌بخشد. در واقع مشتری برای محصولی هزینه می‌کند که می‌تواند شایستگی آن را مشاهده و درک کند.
  • بهبود تصویر برند: یک بسته بندی پنجره دار با طراحی مناسب می‌تواند تصویر برند فروشنده یا تولید کننده را، با ایجاد تجربه خرید مثبت، ایده‌آل و به یاد ماندنی، بهبود بخشد.
  • افزایش فروش: با توجه به تحقیقات صورت گرفته، اکثر مشتریان هنگام خرید ترجیح می‌دهند محصول را مشاهده و کیفیت آن را ارزیابی کنند و بعد اقدام به خرید کنند، بسته بندی پنجره دار این امکان را به مشتریان می‌دهد به همین سبب احتمال خرید محصول افزایش می‌یابد.
  • حفظ یکپارچگی محصول: بسته بندی پنجره دار علاوه بر اینکه امکان مشاهده محصول را به مشتریان می‌دهد، به خوبی از محصول در برابر گرد و غبار و دیگر آلاینده‌ها محافظت می‌کند.
  • پشتیبانی از اهداف توسعه پایا: بسته‌بندی پنجره‌دار به میزان قابل توجهی استفاده از پلاستیک را کاهش می‌دهد. همچنین برای پوشش‌های پلاستیکی میتوان از مواد PET شفاف و ۱۰۰٪ قابل بازیافت و پلاستیک‌های PCR استفاده کرد. این مورد برای شرکت‌های آگاه که حفظ محیط زیست و اهداف پایداری پایا را دنبال می‌کنند، مناسب است و می‌توانند ازاین بسته‌بندی‌ها برای محصولات خود استفاده کنند.

کاربرد‌ها

بسته‌بندی پنجره‌دار یک بسته‌بندی متنوع و یک گزینه مناسب برای به نمایش گذاشتن طیف وسیعی از محصولات مصرفی است، که عبارتند از:

  • مواد غذایی: شیرینی و شکلات، فست‌فود، ماکارانی
  • نوشیدنی‌ها: کیسه پودر‌های نوشیدنی، بسته‌بندی لوکس و تبلیغاتی نوشیدنی‌های میوه‌ای
  • محصولات دارویی و بهداشتی: مکمل‌ها، داروها، لوازم پزشکی، محصولات دندان پزشکی، بندی کادویی، بسته‌بندی تبلیغاتی
  • لوازم آرایشی و مراقبت‌های شخصی: لوازم آرایش، کیت‌های مسافرتی، بسته‌بندی ادکلن و عطر
  • کالاهای صنعتی: ابزارآلات، سخت‌افزار‌ها، قطعات صنعتی
  • الکترونیک: لوازم جانبی، لوازم الکترونیکی

بسته‌بندی پنجره‌دار وکیومی آرارات

صنایع وکیوم فرمینگ آرارات افتخار دارد که یکی از شرکت‌های پیشرو و با سابقه در زمینه تولید بسته‌بندی‌های وکیومی و همچنین پنجره دار است که افتخار همکاری با شرکت‌های بزرگی را داشته.

ما بسته‌بندی‌های مناسب با طراحی خوب و مونتاژ آسان برای طیف وسیعی از کاربرد‌ها برای شما فراهم می‌کنیم. ما با سال‌ها تجربه در طراحی و تولید بسته‌بندی، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا محصول و برند شما به خوبی دیده شود.

ما همچنین بسته‌بندی های دیگر نیز تولید میکنیم که عبارتند از:

  • بسته‌بندی وکیوم فرمینگ کارتی (پرسی، کشویی، های فرکانس)
  • وکیوم صدفی یا تاشو
  • استند جعبه‌ای محصول
  • استند نگهدارنده
  • وکیوم اسکین
  • جعبه‌های طلقی یا دایکات

برای سفارش بسته‌بندی با ما تماس بگیرید

در وکیوم فرمینگ آرارات ما با همکاری مشتریان خود محصول را بررسی می‌کنیم تا منحصربه‌فردترین نوع بسته‌بندی را برای افزایش فروش محصول مشتری طراحی و تولید کنیم. برای سفارش بسته‌بندی پنجره‌دار و بسته‌بندی‌های وکیومی و کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهید:

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید.

اشتراک‌گذاری نوشته:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.