مواد و متریال وکیوم فرمینگ

امروزه فرآیند وکیوم فرمینگ در صنعت بسته بندی استفاده فراوانی دارد. وکیوم فرمینگ باعث صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری می شود و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با مواد و متریال وکیوم فرمینگ در اختیار شما قرار داده ایم . با ما همراه باشید…

مواد و متریال وکیوم فرمینگ

مواد و متریال وکیوم فرمینگ متفاوت است. در فرآیند وکیوم فرمینگ پلیمر های مختلفی مانند pvc  ، pp ، HIPS و… مورد استفاده قرار میگیرد ، که در ادامه مطلب هر یک از پلیمرها را به طور کامل معرفی نموده ایم . مواد و متریال وکیوم فرمینگ عبارتند از :

HP یا High Impact PolyStyrene – HIPS

معادل فارسی این متریال هایمکپ یا فیلم اچ پی می باشد. نام کامل شیمیایی HIPS پلی استایرن و استحکام این ماده متوسط است ، شکل پذیری آسانی دارد و چگانی آن ۱٫۰۶ g/cm3 می باشد. هایمکپ در رنگ های مشکی ، سفید و ده رنگ مختلف دیگر تولید می شود . رطوبت را جذب نمی کند و در دمای ۱۵۰ تا ۱۷۵ درجه سانتی گراد یا ۳۰۲ تا ۳۴۷ فارنهایت شکل می گیرد . هایمکپ  قابل استفاده در استند نمایشی ، بسته بندی سبک و … می باشد . اگر از هایمکپ در متریال وکیوم فرمینگ استفاده نمایید در انتها پلاستیک درجه یک با شکل پذیری آسان و مقرون به صرفه تولید خواهد شد.

ABS یا ( Acrylonitrile Butadiene Styrene )

معادل فارسی این متریال ای بی اس می باشد. نام کامل شیمیایی ABS آکریلونیتریل بوتادین استایرن و در برابر ضربه مقاوم است ، شکل پذیری آسانی دارد ، اما باید خشک شود و چگانی آن ۱٫۰۸ g/cm3 می باشد . ای بی اس در رنگ های مشکی ، سفید وخاکستری تولید می شود . رطوبت را جذب می کند و در دمای ۱۵۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۰۲ تا ۳۵۶  فارنهایت شکل می گیرد . ای بی اس مقاوم تر و گران تر از مواد هایمکپ یا فیلم اچ پی است.

PET یا ( Polyethylene terephthalate )

معادل فارسی این متریال پت می باشد . نام کامل شیمیایی PET پلی اتیلن ترفتالات و در برابر ضربه مقاوم است ، برای شکل پذیری به حرارت کمی نیاز دارد و در حرارت زیاد حل خواهد شد. چگانی آن ۱٫۳۸ g/cm3 می باشد . این متریال  در رنگ های روشن و شفاف تولید می شود . رطوبت را جذب نمی کند و در دمای ۱۲۰ تا ۱۶۰  درجه سانتی گراد یا ۲۴۸ تا ۳۲۰  فارنهایت شکل می گیرد . پت قابل استفاده در بسته بندی حبابی یا کپسولی و سینی های کاشت می باشد . در نتیجه اگر از پت در متریال وکیوم فرمینگ استفاده نمایید ، مشاهده خواهید کرد که این ماده شفافیت خوبی دارد و به سرعت برش می خورد . قیمت پت با قیمت پی وی سی نازک مشابه است.

PVC یا ( PolyVinylChloride )

معادل فارسی این متریال  پی وی سی می باشد . نام کامل شیمیایی PVC پلی وینیل کلراید و در برابر ضربه مقاوم است ، شکل پذیری آسانی دارد . توجه داشته باشید که اگر این ماده سوزانده شود اسید هیدروکلریک می دهد . چگانی متریال وکیوم فرمینگ پی وی سی ۱٫۳۷ g/cm3 می باشد . پی وی سی در رنگ های در ورق های ضخیم تولید می شود . رطوبت را جذب نمی کند و در دمای ۱۴۰ تا ۱۹۰ درجه سانتی گراد یا  ۲۸۴ تا ۳۷۴ فارنهایت شکل می گیرد . پی وی سی قابل استفاده در محفظه ها و پوشش های بیرونی ، بسته بندی حببی یا کپسولی و سینی های کاشت می باشد. پی وی سی در بازار از محبوبیت خاصی برخوردار است و قیمت آن مشابه قیمت آ- پت می باشد.

مراحل وکیوم فرمینگ :

مرحله اول : گرمادهی به ورق پلاستیک

مرحله دوم : بالا آمدن قالب و تماس با ورق پلاستیک

مرحله سوم : ایجاد حالت خلاء و فرم گیری

مرحله چهارم : سرد شدن ورق فرم گرفته

مرحله پنجم : خارج شدن قالب از ورق پلاستیک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد و متریال وکیوم فرمینگ و خدمات وکیوم فرمینگ به وب سایت ما مراجعه نمایید. هم چنین می توانید از طریق راه های ارتباطی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید .

امتیاز دهید:

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید.

اشتراک‌گذاری نوشته:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.