بسته بندی وکیوم فرمینگ اسکین

بسته بندی وکیوم اسکین چیست؟

بسته بندی وکیوم فرمینگ اسکین نیز مانند دیگر بسته بندی های وکیومی شفاف است و محصول را درون بسته بندی به نمایش می‌گذارد و از ورق پلاستیکی و یک کارت مقوایی تشکیل شده است.

بسته بندی وکیوم اسکین اساسا یک فرایند وکیوم فرمینگ است، با این تفاوت که در این فرایند نیازی به قالب برای شکلدهی وجود ندارد، در واقع ورق پلاستیکی روی محصول و کارت وکیوم می‌شود و ورق به شکل محصول در می‌آید.

در این بسته بندی به ورق ترموپلاستیک و کارت مقوایی یا کارتنی نیاز است.

فرایند تولید

برای تولید این بسته‌ بندی وکیوم فرمینگ اسکین ورق ترموپلاستیک روی دستگاه وکیوم قرار داده می‌شود و کارت مقوایی نیز به عنوان نگهدارنده محصول روی صفحه وکیوم دستگاه قرار می‌گیرد، محصول یا محصولاتی که قرار است بسته‌بندی شوند بر روی کارت مقوایی چیده می‌شوند، روی ورق یا کارت مقوایی را به چسب مخصوص آغشته می‌کنند، سپس به ورق ترموپلاستیک حرارت داده میشود تا نرم شود و بعد ورق روی محصول و کارت مقوایی قرار می‌گیرد، در همین حین دستگاه وکیوم هوای بین ورق و کارت را خارج می‌کند تا ورق شکل محصول را به خود بگیرد و محصول را کامل دربر بگیرد.

بخاطر استفاده از چسب مخصوص بین ورق پلاستیکی و کارت مقوایی، این دو به خوبی به یکدیگر می‌چسبند، در نتیجه محصول بصورت ثابت و محکم بر روی کارت مقوایی قرار می‌گیرد تا آماده حمل ایمن و نمایش در فروشگاه‌ها شود.

نکته قابل توجه در این فرایند این است که بر روی کارت مقوایی سوراخ‌هایی ایجاد می‌کنند تا هوای بین ورق و کارت به راحتی خارج شود.

همچنین امکان ایجاد سوراخ در بالای بسته بندی نیز وجود دارد تا محصول در فروشگاه‌ها امکان آویزان کردن را داشته باشد.

مزایا و معایب

شاخص‌ترین مزیت بسته بندی وکیوم فرمینگ اسکین مقرون به صرفه بودن آن نسبت وکیوم های دیگر است، به دلیل عدم استفاده از قالب برای شکل دهی در این بسته بندی هزینه های تولید مقداری کاهش می‌یابد.

از معایب این بسته‌بندی می‌توان به کیفیت کم شکلدهی به ورق و نامنظم بودن آن اشاره کرد. در بسته بندی وکیوم اسکین به خاطر عدم استفاده از قالب، شکلدهی به ورق از کیفیت خوبی برخوردار نیست و همچنین ممکن است ورق بطور کامل شکل محصول را به خود نگیرد.

اصولا این نوع بسته بندی برای تولید انبوه و تعداد بالا پیشنهاد ‌نمی‌شود.

مزایا:

  • مقرون به صرفه بودن بخاطر عدم استفاده از قالب
  • شفاف بودن متریال بسته بندی(به نمایش گذاشتن محصول برای مشتری در هنگام خرید)

معایب:

  • کیفیت کم فرمدهی به ورق پلاستیکی
  • عدم پوشش کامل محصول
  • مناسب برای تولیدات کم

کاربرد‌ها

بسته بندی وکیوم فرمینگ اسکین برای بسته بندی قطعات کوچک و یا قطعات چندگانه و … مناسب می‌باشد.

همچنین می‌توان تعدادی از یک محصول را بر روی کارت مقوایی قرار داد و بسته‌بندی کرد.

صنایع وکیوم فرمینگ آرارات در زمینه بسته بندی های وکیومی و همچنین تولید جعبه طلقی خدمات ارائه مینماید برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش بسته بندی لطفا با تماس بگیرد.

امتیاز دهید:

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید.

اشتراک‌گذاری نوشته:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.