دستگاه وکیوم فرمینگ چیست ؟

به منظور شکل دهی به بسته بندی های مختلف از دستگاه وکیوم فرمینگ استفاده می شود . سایز بسته بندی ها می تواند بزرگ یا کوچک باشد .

دستگاه وکیوم فرمینگ چیست ؟

دستگاه وکیوم فرمینگ در انواع مختلفی ساخته می شوند و پیچیدگی خاص خود را دارند . همانطور که در مقالات قبل گفته شد برای بسته بندی محصولات مختلف مانند مواد غذایی ، محصولات الکترونیکی ، شیرینی و شکلات ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، قطعات جانبی خودرو ، اسباب بازی ، ابزار آلات و… از دستگاه وکیوم فرمینگ استفاده می شود . این دستگاه با استفاده از فرآیند مکش و پرس باعث شکل گیری بسته بندی های مختلف مانند کاغذ و پلاستیک می شود . دستگاه هایی که کار بسته بندی را انجام می دهند می توانند پیچیده یا ساده باشند .

دستگاه وکیوم فرمینگ ساده از یک هیتر ، ورق گیر و قالب بند تشکیل شده است . عملکرد این دستگاه به این صورت است که در ابتدا ورق در قسمت ورق گیر قرار گرفته ، با استفاده از هیتر ورق گرم شده و پس از گرم شدن ، ورق با قالب تماس پیدا می کند و هوای بین آن ها تخلیه می شود . به همین ترتیب ورق شکل قالب را به خود می گیرد .

دستگاه وکیوم فرمینگ پیچیده به دو دسته اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تبدیل می شود . در دستگاه وکیوم فرمینگ پیچیده با توجه به نوع دستگاه ، تعدادی از کارها توسط اپراتور انجام می شود . در دستگاه نیمه اتوماتیک 50 درصد کار توسط دستگاه و 50 درصد دیگر توسط اپراتور انجام می شود و در دستگاه هایی که به صورت اتوماتیک کار می کنند 80 درصد کار توسط دستگاه و 20 درصد دیگر توسط اپراتور انجام می شود .

هم چنین برای تولید ظروف یک بار مصرف می توانید از دستگاه وکیوم فرمینگ پیچیده استفاده کنید .

انواع دستگاه وکیوم فرمینگ چیست ؟

دستگاه وکیوم فرمینگ انواع مختلفی دارد که در این مقاله به بررسی آن ها پرداخته ایم .

  • دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک

برای تولید قطعات وکیوم فرمینگ به صورت محدود از این دستگاه استفاده می شود . برای فرم دهی فیلم های PET  ، PVC ، HP و بسته بندی مواد غذایی ، لوازم آرایشی ، اسباب بازی ، قطعات جانبی خودرو و… از دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک استفاده می شود .

  • دستگاه پرس حرارتی ۶ تن هیدرولیک

در قسمت بالای دستگاه پرس حرارتی یک صفحه ثابت وجود دارد که برای تولید فشار از جک روغنی استفاده می کند . این دستگاه دارای ترموستات ، تابلو برق و کنترل است . میزان گرما ، سرعت کورس و مقدار نیروی وارده را می توانید در این دستگاه تنظیم کنید . از جمله کاربردهای این دستگاه شکل دهی ، خم کاری فلز ، چاپ کاغذی و غیره می باشد .

  • دستگاه جوش و دوخت وکیوم فرکانس بالا ( High Frequency )

دستگاه جوش و دوخت قابلیت جوش دو لایه وکیوم پی وی سی با فرکانس بالا را دارد .

  • دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتوماتیک

برای فرم دهی فیلم های PET  ، PVC ، HP از این دستگاه استفاده می شود . قطعات وکیومی با توان و سرعت بالا توسط این دستگاه تولید می شوند .

  • دستگاه شرینگ رومیزی مینی

این دستگاه در ابعاد 30 * 40 برای بسته بندی محصولات کوچک و پوشش بسته ها به کار می رود . شرینگ در واقع یک پوشش نازک و شفاف از جنس نایلون ، دور محصولات است که در برابر رطوبت و گرد و غبار از آن ها محافظت می کند .

  • پمپ وکیوم روتاری ( روغنی )

این پمپ برای ایجاد خلاء در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . روتاری به معنای چرخشی و دوار می باشد ، به همین دلیل پمپ روتاری نامیده شده است . پمپ های دو تیغه روتاری توسط روتور 180 درجه به چرخش در می آیند که از این طریق هوا از یک طرف وارد می شود و از طرف دیگر خارج می شود . پمپ های وکیوم روتاری همیشه باید روغن کاری شوند تا خراب نشوند .

شرکت وکیوم آرارات با استفاده از دانش علمی و عملی خود ، در ارائه خدمات وکیوم فرمینگ و بسته بندی وکیوم و تولید دستگاه وکیوم فرمینگ از امکانات بروز و کاربری بهره می برد .

امتیاز دهید:

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید.

اشتراک‌گذاری نوشته:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.