نقش بسته بندی وکیوم فرمینگ در بازاریابی و فروش محصول

بسته بندی وکیوم فرمینگ یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و بهترین روش‌های بسته بندی نسبت به روش‌های دیگر می‌باشد و می‌توان گفت امروزه نقشی اساسی در زندگی روزمره ما دارد، محصولاتی که با این فرایند بسته بندی می‌شوند همواره در فروشگاه‌ها با ما در ارتباطند و می‌توانند تجربه خرید بسیار خوبی را برای ما رقم بزنند.

تبلیغات به شکل و مفهوم امروزی از اوایل سده بیستم آغاز شده، که یکی از مهمترین عوامل در بازاریابی و فروش محصول است، اما امروزه بسته بندی نیز یکی از کلیدی ترین عناصر در فروش محصول است.

در واقع بسته بندی نیز به نوعی تبلیغات و فروشنده نهایی محصول شماست! و در تصمیم گیری مشتری تاثیر مستقیم دارد، به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است.

وکیوم استند جعبه‌ای
وکیوم فرمینگ هایفرکانس

بسته بندی وکیوم فرمینگ چیست؟

وکیوم فرمینگ یک تکنولوژی ساده برای شکل‌دهی به مواد پلاستیکیِ دارای خاصیت گرمانرم یا ترموپلاستیک است، که امروزه از این فرایند پرکاربرد برای تولید قطعات پلاستیکی بسته بندی وکیوم فرمینگ نیز استفاده می‌شود.

بسته بندی‌های وکیوم فرمینگ شامل قطعات پلاستیکی شفاف و شکل داده شده می‌باشند، که طوری طراحی و تولید می‌شوند که محصول را به خوبی دربر بگیرند، این بسته بندی‌ها با دوخت یا پرس حراراتی همراه با چسب مخصوص مهر و موم می‌شوند.

بسته بندی وکیوم فرمینگ را می‌توان با کارت مقوایی یا جعبه مقوایی نیز تلفیق کرد، تا شکل ظاهری و فضای تبلیغاتی مناسبی داشته باشد.

این روش یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای تولید بسته بندی های پلاستیکی شفاف، مقاوم، منعطف، دقیق، مهندسی شده، زیبا و کم هزینه می‌باشد.

چرا بسته بندی وکیوم فرمینگ

بسته بندی وکیوم فرمینگ بسیار به صرفه است! زیرا فرایندی بسیار کم هزینه، با سهولت، پر کاربرد و دارای توان و سرعت بالا در تولید قطعات بسته بندی می باشد و هیچ جایگزینی برای این تکنولوژی وجود ندارد!

یکی از مزایای اصلی وکیوم فرمینگ، سرعت و توان بالا در تولید است و هزینه آن در برابر تزریق پلاستیک به میزان قابل توجهی ارزان‌تر است.

در ادامه به مزایا و دلایل انتخاب بسته بندی وکیوم فرمینگ توجه نمایید:

1- صرفه‌جویی در هزینه و زمان:

بسته بندی وکیوم فرمینگ یک روش مقرون‌به‌صرفه برای نمایش و فروش محصول شما می‌باشد.

در این نوع بسته‌بندی مواد اولیه، طراحی، سرعت و فرایند تولید نسبت به بسته‌بندی‌های دیگر که در بازار وجود دارند، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

زیرا فرایند و ابزارهای تولید این بسته‌بندی پیچیدگی خاصی ندارد و نسبتا ارزان هستند. بنابراین در هزینه و زمان شما بسیار صرفه‌جویی می‌شود. وقت طلاست و به نوعی هزینه است!

2- بسته‌بندی شفاف:

 بسته‌بندی وکیوم ‌فرمینگ بصورت طلق شفاف می‌باشد و به مشتریان اجازه مشاهده و بررسی کیفیت محصول را می‌دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از نیمی از خریداران ترجیح می‌دهند هنگام خرید، محصول را مشاهده و سپس اقدام به خرید کنند.

وکیوم فرمینگ کارتی پرسی
بسته بندی وکیوم فرمینگ شفاف

بنابراین این مزیت، مشتریان را ترغیب به خرید می‌کند و به آنها در تصمیم‌گیری برای خرید نیز کمک می‌کند.

به نوعی می‌شود گفت: این نوع بسته بندی روراست است و دروغ در کارش نیست!

3- فضای تبلیغاتی عالی:

طیف مناسبی از روش‌های بسته بندی وکیوم فرمینگ وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها، طرح‌ها و رنگ های زیادی را برای بسته بندی محصول مورد استفاده قرار داد.

بطور مثال بسته بندی های ترکیبی با مقوا فضای تبلیغاتی بسیار مناسبی را دارا می باشند و می‌توان از این مزیت برای درج اطلاعات محصول، درج برند، تبلیغات و بازاریابی استفاده نمود.

4- محافظت و جلوگیری از دستکاری محصول:

با توجه امکان مهر و موم پیشرفته با دستگاه‌های مخصوص در بسته‌بندی وکیوم فرمینگ، ماندگاری و کیفیت محصول حفظ شده و همچنین دست نخورده به دست مشتریان می‌رسد.

وکیوم کارتی پرسی

6- طراحی انعطاف‌پذیر:

در این فرایند به دلیل استفاده از طراحی و ساخت قالب و تولید محصول اولیه میتوان نواقص را برطرف کرد و در نهایت به طرح مناسب و مورد نظر رسید و سپس مراحل تولید را شروع کرد. به همین دلیل این نوع بسته‌بندی انعطاف‌پذیری بالایی در طراحی و اجرا دارد.

قالب سمت راست: نر - قالب سمت چپ: ماده

کابردهای وکیوم فرمینگ

وکیوم فرمینگ کاربردهای فراوانی را در صنایع مختلف دارد، که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

1- بسته بندی و نمایش محصول

امروزه بیشتر محصولاتی که ما با آنها در ارتباط هستیم و در زندگی روزمره ما نقش دارند، با روش وکیوم فرمینگ بسته بندی می شوند.

محصولاتی مثل لوازم آرایشی و بهداشتی، ریش تراش، مسواک و دیگر وسایل مصرفی اغلب با روش وکیوم فرمینگ بسته بندی و عرضه می‌شوند.

2- بسته بندی مواد غذایی

مواد غذایی اغلب با روش وکیوم فرمینگ بسته بندی می‌شوند، زیرا امکان استفاده از مواد بهداشتی در فرایند ساخت بسته بندی های مواد غذایی وجود دارد.

ظروف تاشو یا استندی میوه، جعبه‌های پلاستیکی تخم‌مرغ، ظروف یکبار‌مصرف و … با این روش تولید می‌شود.

از این روش برای بسته بندی شیرینی و شکلات، تخم‌مرغ، خشکبار و آجیل نیز استفاده می‌شود.

3- بسته بندی کالاهای مصرفی

اغلب کالاهای مصرفی با روش بسته بندی وکیوم فرمینگ کارتی و اسکین بسته بندی می شوند.

محصولاتی نظیر وسایل الکترونیکی، اسباب‌بازی‌ها، ابزارآلات و … با این روش بسته بندی می‌شوند.

4- کشاورزی

وکیوم فرمینگ در صنعت کشاورزی برای تولید سینی‌های کشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سینی‌های کشت برای کشت بذر انواع سبزی، صیفی‌جات و دیگر بذرها در گلخانه‌ها کاربرد دارند.

وکیوم سینی نشا
وکیوم سینی کشت

5- لوازم پزشکی

در پزشکی، وکیوم فرمینگ برای ساخت سینی‌های پزشکی و دندانپزشکی کابرد دارد.

در تولید این سینی‌ها از مواد ضخیم بهداشتی و مورد تایید سازمان بهداشت استفاده می‌شود تا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده شوند.

صنایع بسته وکیوم فرمینگ آرارت

مجموعه آرارات در زمینه تولید قطعات و بسته‌های وکیوم فرمینگ(کارتی، بلیستر، لولایی، اسکین و استند محصول، استند جعبه‌ای)، جعبه طلقی در اشکال مختلف و همچنین طراحی و ساخت قالب‌های وکیوم فرمینگ فعالیت دارد.

امتیاز دهید:

این پست چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 1

امتیازی ثبت نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهید.

اشتراک‌گذاری نوشته:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.